Værdier og regler

Vi har 100 teenagere boende under det samme tag i næsten 10 måneder. Det er der rigtig meget godt i. Men vi vil også gerne fremhæve - ret så tydeligt - at vi synes, det er vigtigt, for at lykkes, at vi allesammen følger det samme regelsæt. Og det regelsæt tilgodeser først og fremmest fællesskabet på skolen.

Læs reglerne grundigt. For vi mener faktisk det, vi skriver. Ingen på TI skal føle sig utrygge ved at være her - og forældre skal også føle, at det er et sikkert sted at sende sine børn hen.

Er der spørgsmål til nogle af reglerne, så er vi ikke længere væk end et opkald. Vi tror på, at dialog er vejen frem, så spørg endelig.

Men start med at læse herunder. Og spørg dig selv, om du kan se dig selv være en del af de her forventninger et helt år.

The International Efterskole Vedersø Speech

Regler:

• Vi forventer, at du følger dit skema, dukker op til de ting, som er på dit program, og passer både forpligtelser og tjanser på skolen.
  • Vi forventer, at du selv kommer op om morgenen.
  • Du kommer velforberedt til undervisningen og deltager aktivt i både timerne - og hvad vi har planlagt, som ligger udover undervisningen.
  • Du har ansvaret for at få lavet afleveringer og lektier til tiden.
  • Alkohol og euforiserende stoffer er ikke tilladt på skolen. Det er heller ikke tilladt at være påvirket på skolen.
  • Rygning er forbudt
  • Seksuelt samkvem på skolen er ikke tilladt
  • Racisme strider imod vores grundværdier, og vil ikke blive tolereret.
  • Ligeledes tolererer vi heller ikke mobning eller vold.
  • Du skal aflevere din elektronik hver aften til opbevaring natten over.
  • Alle regler gælder på skolen, skolens område, og når vi er afsted på ture med skolen.